Koncepce školy

„KAŽDÝ DEN S ÚSMĚVEM“ - koncepce školy a charakteristika ŠVP

Koncepce školy, se záměrem šťastné dítě, pozitivní přístup k životu a důvěra rodičů, vyjadřuje název školního vzdělávacího programu „Každý den s úsměvem“.

Východiskem koncepce je skutečnost důležitosti raných zkušeností pro život, které jsou trvalé, najdou své uplatnění a s velkou pravděpodobností je děti zhodnotí třeba i daleko později a usnadní jim další životní i vzdělávací cestu.

Podmínkou realizace koncepce je vhodné vzdělávací prostředí, pro děti vstřícné, podnětné, zajímavé a obsahově bohaté, v němž se dítě cítí jistě, bezpečně, radostně a spokojeně, které mu zajišťuje možnost projevovat se, bavit a zaměstnávat přirozeným dětským způsobem.

Cíle a záměry koncepce školy:

  • Vytvářet bezpečné sociální klima, atmosféru vzájemné důvěry, pohody, úcty, empatie a solidarity, kde prvořadé bude dítě a respekt k jeho individuálním potřebám a zvláštnostem.
  • Uspokojovat a respektovat každodenní potřeby dětí.
  • Citlivě realizovat promyšlený adaptační postup s postupným prodlužováním pobytu, pomoci tak dětem při přechodu z rodiny do širší společnosti, rozvíjet adaptaci na změny.
  • Upevňovat duševní i tělesné zdraví dětí, umožnit dostatek pohybu.
  • Pěstovat návyky zdravého životního stylu a zdraví podporujícího chování, upevňovat kulturně hygienické návyky.
  • Vytvářet prostor, čas a podmínky pro hru dětí a jejich seberealizaci.
  • Denní režim uspořádat tak, aby byl zajištěn zdravý a harmonický fyzický a psychický vývoj dětí, chránit děti před situacemi, které je stresují.
  • Zajistit uspokojivé citové prožívání dítěte, pěstovat kladné morálně volní vlastnosti dětí, obohacovat sociální zkušenost.
  • Vytvářet takové podmínky, aby se mohla osobnost dítěte rozvíjet v celé jeho šíři, v oblasti motorické, emocionální, kognitivní, estetické a sociální.
  • Vzdělávání vázat k individuálně různým potřebám a možnostem jednotlivých dětí, včetně vzdělávacích potřeb specifických.
  • Vytvářet podnětné prostředí k rozvoji dovedností dětí, podporovat rozvoj jejich postupné samostatnosti: "Pomoz mi, abych to udělal sám ", M. Montessoriová.
  • Hledat a využívat nové přístupy a formy výchovné práce, vytvářet podmínky pro experimentování, spontánní sociální učení, situační a prožitkové učení.
  • Zajistit příležitost k seberozvíjení a učení, rozvíjet vztah dítěte k poznávání a učení.
  • Hravou formou a prožitkovým učením pěstovat u dětí vztah k životnímu prostředí.
  • Rozvíjet komunikativní dovednosti.
  • Předcházet negativním sociálně patologickým jevům, hravou formou upozorňovat na nebezpečí návykových látek, připravit je, aby byly schopny snáze čelit nejrůznějším nástrahám a rizikům, které život přináší a které ohrožují zdraví, upozornit na nebezpečí i od některých cizích osob.
  • Připravit děti na dobrý start do školy a ve spolupráci se ZŠ na plynulý přechod do školy.
  • Věnovat systematickou péči dětem s odloženou školní docházkou.
  • Pečovat o rozvoj talentů.
  • Osobnostně orientované plánování založit na správné pedagogické diagnostice.

Aktuality

GDPR

Pokud vaše děti navštěvují Mateřskou školu Palánek, Vyškov, příspěvkovou organizaci dále jen „škola“ nebo „správce“), svěřujete nám, jako správci osobních údajů...

Číst více

Kontakty

Informace

ms.palanek@gmail.com

+420 517 346 048

Ul. Čtvrtníčkova 251/14, 68201 Vyškov

  • IČO: 70986932
  • Číslo účtu: 273903170207/0100
  • Datová schránka: 2ppkwq7

Napište nám

PROJEKT MŠ Palánek VY 002 byl spolufinancován Evropskou unií.

Cílem projektu je vzdělávání pracovníků ve vzdělávání MŠ a inovativní vzdělávání dětí v MŠ.

Registrační číslo projektu. č.: CZ.02.02.XX/00/22_002/00007283.
Více projektů podpořených Evropskou unií na mapaprojektu.cz

Naše škola je zapojena v projektu MAP IV

(Místní akční plán rozvoje vzdělávání IV v SO ORP Vyškov), reg. č.: CZ.02.02.XX/00/23_017/0008148

Projekt je realizován od 1. 12. 2023 do 31. 12. 2025