Koncepce školy

„KAŽDÝ DEN S ÚSMĚVEM“ - koncepce školy a charakteristika ŠVP

Koncepce školy, se záměrem šťastné dítě, pozitivní přístup k životu a důvěra rodičů, vyjadřuje název školního vzdělávacího programu „Každý den s úsměvem“.

Východiskem koncepce je skutečnost důležitosti raných zkušeností pro život, které jsou trvalé, najdou své uplatnění a s velkou pravděpodobností je děti zhodnotí třeba i daleko později a usnadní jim další životní i vzdělávací cestu.

Podmínkou realizace koncepce je vhodné vzdělávací prostředí, pro děti vstřícné, podnětné, zajímavé a obsahově bohaté, v němž se dítě cítí jistě, bezpečně, radostně a spokojeně, které mu zajišťuje možnost projevovat se, bavit a zaměstnávat přirozeným dětským způsobem.

Cíle a záměry koncepce školy:

  • Vytvářet bezpečné sociální klima, atmosféru vzájemné důvěry, pohody, úcty, empatie a solidarity, kde prvořadé bude dítě a respekt k jeho individuálním potřebám a zvláštnostem.
  • Uspokojovat a respektovat každodenní potřeby dětí.
  • Citlivě realizovat promyšlený adaptační postup s postupným prodlužováním pobytu, pomoci tak dětem při přechodu z rodiny do širší společnosti, rozvíjet adaptaci na změny.
  • Upevňovat duševní i tělesné zdraví dětí, umožnit dostatek pohybu.
  • Pěstovat návyky zdravého životního stylu a zdraví podporujícího chování, upevňovat kulturně hygienické návyky.
  • Vytvářet prostor, čas a podmínky pro hru dětí a jejich seberealizaci.
  • Denní režim uspořádat tak, aby byl zajištěn zdravý a harmonický fyzický a psychický vývoj dětí, chránit děti před situacemi, které je stresují.
  • Zajistit uspokojivé citové prožívání dítěte, pěstovat kladné morálně volní vlastnosti dětí, obohacovat sociální zkušenost.
  • Vytvářet takové podmínky, aby se mohla osobnost dítěte rozvíjet v celé jeho šíři, v oblasti motorické, emocionální, kognitivní, estetické a sociální.
  • Vzdělávání vázat k individuálně různým potřebám a možnostem jednotlivých dětí, včetně vzdělávacích potřeb specifických.
  • Vytvářet podnětné prostředí k rozvoji dovedností dětí, podporovat rozvoj jejich postupné samostatnosti: "Pomoz mi, abych to udělal sám ", M. Montessoriová.
  • Hledat a využívat nové přístupy a formy výchovné práce, vytvářet podmínky pro experimentování, spontánní sociální učení, situační a prožitkové učení.
  • Zajistit příležitost k seberozvíjení a učení, rozvíjet vztah dítěte k poznávání a učení.
  • Hravou formou a prožitkovým učením pěstovat u dětí vztah k životnímu prostředí.
  • Rozvíjet komunikativní dovednosti.
  • Předcházet negativním sociálně patologickým jevům, hravou formou upozorňovat na nebezpečí návykových látek, připravit je, aby byly schopny snáze čelit nejrůznějším nástrahám a rizikům, které život přináší a které ohrožují zdraví, upozornit na nebezpečí i od některých cizích osob.
  • Připravit děti na dobrý start do školy a ve spolupráci se ZŠ na plynulý přechod do školy.
  • Věnovat systematickou péči dětem s odloženou školní docházkou.
  • Pečovat o rozvoj talentů.
  • Osobnostně orientované plánování založit na správné pedagogické diagnostice.

Aktuality

Zápis dětí do MŠ

proběhne 5. 5. 2025, od 7:00 do 16:30 hod.

Číst více

GDPR

Pokud vaše děti navštěvují Mateřskou školu Palánek, Vyškov, příspěvkovou organizaci dále jen „škola“ nebo „správce“), svěřujete nám, jako správci osobních údajů...

Číst více

Kontakty

Informace

ms.palanek@gmail.com

+420 517 346 048

Ul. Čtvrtníčkova 251/14, 68201 Vyškov

  • IČO: 70986932
  • Číslo účtu: 273903170207/0100
  • Datová schránka: 2ppkwq7

Napište nám

PROJEKT MŠ Palánek VY 002 byl spolufinancován Evropskou unií.

Cílem projektu je vzdělávání pracovníků ve vzdělávání MŠ a inovativní vzdělávání dětí v MŠ.

Registrační číslo projektu. č.: CZ.02.02.XX/00/22_002/00007283.
Více projektů podpořených Evropskou unií na mapaprojektu.cz

Naše škola je zapojena v projektu MAP IV

(Místní akční plán rozvoje vzdělávání IV v SO ORP Vyškov), reg. č.: CZ.02.02.XX/00/23_017/0008148

Projekt je realizován od 1. 12. 2023 do 31. 12. 2025